BBN3402

Tuesday, November 19, 2019

BBN3402Satu2019: Minggu 10





TERJEMAHAN RESEPI


 Siti Nor Azielah Bt Mohamad

  (193012)

RED CURRANT SLUSH SORBET

Just as with ice cream, the glorious thing about homemade sorbet is that you can make flavors you could never buy. And the texture is so much better, too: smoother, richer, without all that icy brittleness. This sorbet is intentionally slushier still: a sluicing with Cointreau adds an orangey depth and keeps it all from freezing solid.

            If you’re not using an ice cream maker, then just pour the sugary fruit puree into a plastic container and whip it out of the freezer and mush it up in a processor a couple of times while it freezes following the instructions for machineless  ice cream making on page 223.

1 ½ pints red currants                                   zest and juice of 1 orange

1 ½ Cups granulated sugar                           1/3 cup Cointreau

Preheat the oven to 350°F. put the red currants, stalks and all, into an ovenproof dish and add the sugar and zest and juice of the orange. Cover with foil and put in the oven for about 45 minutes, by which time the fruit will have become soft and pulpy.

            Let the fruit cool before pushing the mixture through a mouli or other food mill, or puree it in a blender or food processor. The advantage of a food mill, though, is that it purees and sieves at the same time. A blended or blitzed mixture will have to be pushed through a sieve to remove all the seedy, stalky bits. Either way, make sure you use all the syrupy juice the red currants have made as well, and then stir in the Cointreau.

            Put the sorbet mixture into an ice cream maker to freeze and then decant this vivid puce slush into an airtight container and keep in the freezer until the actual point of serving.

            

ANGGUR MERAH CAIR SOLBET

Sama seperti ais krim, perkara yang menarik tentang sorbet buatan sendiri ialah anda boleh melakukan perisan sendiri yang tidak mampu dibeli. Teksturnya jauh lebih baik, terlalu: licin, kaya, tanpa kerapuhan ais. Sorbet ini sengaja dicairkan: tuangkan dengan Cointreau iaitu menambahkan kedalam oren dan menyimpan semuanya kedalam penyejuk beku.



Jika anda tidak menggunakan pembuat ais krim, anda hanya perlu tuangkan buah-buahan manis ke dalam bekas plastik dan keluarkan dari penyejuk beku seterusnya letakannya ke dalam pemproses semsa ia beku, ikut arahan bagi yang tidak menggunakan mesin ais krim di muka surat 223.

1 ½ pint anggur merah                     parutan kulit dan 1 jus oren

1 ½ cawan gula                                   1/3 cawan Cointreau

Panaskan ketuhar pada 350°F. Letakkan anggur merah, tangkai dan semuannya ke dalam bekas  hidangan dan tambahkan gula, jus dan parutan kulit oren. Tutupkan dengan kerajang dan masukkan ke dalam ketuhar selama kira-kira 45minit, di mana buah-buahan tersebut menjadi lembut dan empuk.

Biarkan buah-buahan sejuk sebelum meletakkannya ke dalam campuran melalui pengisar tapis, mesin pengisar atau pemproses makanan.  Campuran adunan perlu ditolak dengan menggunakan penapis untuk membuang semua biji dan tangkai sedikit demi sedikit. Salah satu cara, pastikan anda menggunakan semua jus anggur merah yang telah dibuat dan kemudian kacau dalam Cointreau.

Letakkan campuran sorbet ke dalam pembuat ais krim untuk dibekukan dan kemudian tuangkan campuran terang itu ke dalam bekas udara yang ketat dan simpankan ke dalam penyejuk beku sehingga sesuai untuk dihidang.

            Hidangan 6.


No comments:

Post a Comment